tisdag 25 november 2014

Julpynt DIY

 Ett enkelt fint julpynt jag gjorde i fjol var att göra koniska julgranar.  Man viker helt enkelt en kon av en kartong, limmar fast. Klipper av så man får en jämn botten. Sedan kan man limma på olika strukturer på granen med hjälp av limpistol. Jag använde sembretallkottar, solrosfrön, torkade ärter och jutesnören.
Tycker de blir ganska effektfullt när de står i grupp här med koniska loppisfyndade trä saker. Behövs inga köpta julpynt när man kan göra fina och enkla pynt själv.

Jag och barnen gillar att pyssla speciellt den här årstiden vid jul.
Massor av pysselinspiration hittar man på Pinterest. 

10 kommentarer:

  1. Wow så fina!! Synd att jag knappast hinner med något nytt julpyssel i år :P
    Ps. jag tycker att du ska göra blogvember challenge, jag utmanade dig alltså i min blogg ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sandra! Tyvärr tror jag att jag tackar nej till blogvember challange. Tänkte blogga mindre nu i december och njuta mer.

      Radera
  2. Tjusiga. Fast hur får du dem att stå stadigare? När jag pyntat koner kan de bli ostabila när jag inte har någon botten, fast kanske bara ska ta lättare pynt och limma fast det kanske löser problemet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag använde hård kartong och såg till att botten kanten var rak. Ingen botten behövdes till dessa i varje fall.

      Radera
  3. Älskar pysseltips! :) Finfina granar!
    /Evelina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag med. Blir alltid så där extra pyssel sugen så här års.

      Radera