måndag 24 november 2014

Ekologiskt raw julgodis- Speltpuffs chocklad med appelsin


Hittade på ett smarrigt godis recept idag som jag tänkte dela med mig av.

Ni vet ju de klassiska rispuffs chockladen. Men detta är en modifierad eko raw variant på den.

Speltpuffs choklad med appelsin

2 msk eko kokosolja
1 1/2 msk honung
2 msk eko kakao
2 tsk eko appelsinpulver 
(finns i kryddhyllan vid eko butiker) 
Eller annan smaksättning.
1 dl kackade eller mortlade nötter
2 dl eko speltpuffar 
(jag använde urthekrams, de är visserligen inte raw, 
men övriga ingredienser är.)

Rör kokosoljan och honungen till en jämn smet utan klimpar. Tillsätt kakaon. Rör om. Lägg i appelsinpulver eller annan smaksättning. Häll i de krossade nötterna och speltpuffarna. Rör om. Bred ut smeten på ett smörpapper och lägg in det i kylen ca.15 min. Ta ut och skär i bitar. Sen är det bara att njuta.

Angående mitt tidigare inlägg när jag skrev om att zooma ut. Så här kan det se ut när man zoomar ut. För att få något ljus som går att fota i får man öppna dörren till den obefintliga terassen. Visst ser det lika smarrigt ut som på den övre bilden? Lägg även märke till mina något för korta gardiner :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar